Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Problem z rozdzieleniem netu przy pomocy wifi
Osłomania > IT, Multimedia, Home Entertainment, Komunikacja > Internet i Sieci Komputerowe
aristos
Sprawa wyglada tak:
Jestem u znajomych zeby podlonczyc im net. Net dostarczany jest klasycznie z gniazdka, ma on zostac rozdzielony bezprzewodowo na kilka kompow dokladnie na 4 laptopy. Znajomi dysponuja jedynie access pointem d-link DWL-200AP+.
Czy istniej mozliwosc rozdzielenia lacza bez pomocy routera. Wykorzystanie w tym celu kompa nie wchodzi w gre.
gulon
A ten net "klasycznie z gniazdka" to co to jest?...
Jeśli gniazdko to końcówka lan, to raczej da radę. Jeśli to linia telefoniczna lub kablówka to chyba nie wystarczy, bedzie wtedy potrzebny jakiś modem lub router z funkcją modemu...
Piszę wszędzie "chyba", bo nie znam się na tym i nie jestem pewien...
buzzywuzzy
To ja też się podepnę pod temat, bo mam podobny problem. Polega on na tym, że chce podlaczyć net w drugim pokoju. Korzystam z neta przez kablówkę czyli jest modem kablowy. Wiem, że mam kupić router, ale niestety nie wiem za cholere jaki, bo nigdy sie tym nie interesowałem. Czy ten router musi mieć jakieś określone parametry? Np. dostosowane do prędkości? No i żeby nie był za drogi (gdzieś tak mocno poniżej 200zł). I jak potem skonfigurować to całe ustroistwo?
gulon
buzzywuzzy jeśli masz taka sytuację, że jeden komp chodzi non stop (prawdopodobnie tak jest) i jeszcze masz wolną kartę sieciową w tym kompie (np. modem podłączony przez usb) to zakup routera jest moim zdaniem zbędny. Po prostu podłączasz drugi komp kablem skrosowanym bezpośrednio. Tutaj masz przepis:
http://www.osiol.net/index.php?showtopic=308
buzzywuzzy
Oooo Mamusiu cry.gif Normalnie mi zaraz mózg się rozpłynie od tylu bitów informacji. Dzięki @gulon worthy.gif aczkolwiek już po przeczytaniu połowy tego co napisał @Fide widzę, że chyba będę potrzebował jakiejś fachowej pomocy.
Vandi