Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: System się długo ładuje
Osłomania > IT, Multimedia, Home Entertainment, Komunikacja > Systemy Operacyjne > Windows 9X / NT / W2K / XP
Drizzt
Strasznie długo ładuję się system tzn. pasek ładowania Windowsa przewija się około 25 razy. Na moim starszym kompie chodziło to o wiele szybciej. Wgrałem najnowsze stery, zmieniłem bios na najnowszy, bootvis też był w akcji i dalej to samo. Już nie wiem co mam dalej robić icon_sad2.gif
W biosie próbowałem coś pozmieniać ale tu zaczyna się problem. W zakładce Main/Storage Configuration/Configure SATA as/ mam ustawione IDE kiedy próbuje zmienić na RAID system już nie wstaje a w biosie znika mi dysk.
Sprzęt raczej jest w 100% sprawny, wymieniłem już dysk i pamięć i dalej to samo, więc raczej skłaniam się do sterowników lub ustawień biosu, tylko tutaj jestem zielony.
Wgrywałem już kilka sytemów od win xp z sp2 i sp3, wersje korparacyjne do winMX v6 (na której teraz jade) i dalej to samo.
Płyta - Asus P5Q Delexe
Karta - Asus EAH 4850 512M
Pamięć - 4G Geila
Zasilacz - Be Quiet 450 W
Dysk - 500 seagate + 80 Caviara
jar3cki
zobacz czy aby w msconfig nie ma niczego zbednego a jak jest to wywal. piszesz ze masz 4gb ramu, jesli masz xp to tez moze byc problem. ostatnio mialem taki sam przypadek, system ladowal sie baardzo dlugo albo nawet wcale - zredukuj do 2gb i zobacz.
Drizzt
CYTAT(jar3cki @ 28.08.08 - 14:02) *
zobacz czy aby w msconfig nie ma niczego zbednego a jak jest to wywal. piszesz ze masz 4gb ramu, jesli masz xp to tez moze byc problem. ostatnio mialem taki sam przypadek, system ladowal sie baardzo dlugo albo nawet wcale - zredukuj do 2gb i zobacz.

Z pamięcią już kombinowałem i dalej to samo. Co do msconfig nie wiem jakie usługi wyłączyć a wole nie ryzykować. Ukryłem wszystkie usługi Microsoftu zostały tylko 5.
I_O
Nie tylko uslugi ale i wszystkie autostarty sa wazne. Wstaw loga z hijacka, zobaczymy co mozna usunac.